Strategiile de extindere a unei afaceri

5 modalitati de a-ti extinde afacerea

  1. Investiția în publicitate și marketing. Acest lucru poate ajută la
    creșterea vizibilității afacerii dvs. și la atragerea de noi clienți.
  2. Dezvoltarea unui site web și a unui magazin online. Acest lucru
    poate ajuta la creșterea vânzărilor prin creșterea accesibilității afacerii
    dvs. și a posibilității de a face cumpărături online.
  3. Diversificarea produselor sau serviciilor oferite. Acest lucru poate
    ajuta la atragerea unui grup mai mare de clienți și la mărirea cotei de
    piață.
  4. Asocierea cu alte afaceri pentru a oferi produse sau servicii
    complementare. Acest lucru poate ajuta la creșterea vânzărilor prin
    oferirea de produse sau servicii suplimentare clienților dvs.
  5. Deschiderea unor locații noi. Aceasta poate oferi accesibilitate mai
    bună clienților și poate mări vizibilitatea afacerii dvs.
  1. Investiția în publicitate și marketing

Inainte sa incepi extinderea afacerii tale, este important sa ceri o cercetare de piata
relevanta, care sa iti arate care sunt ariile in care te poti extinde, daca exista cerere
pe piata pentru produsele tale si daca marfa ta poate fi absorbita fara ca businessul
tau sa suporte pierderi. De exemplu, compania Pepsi pierdea la vanzari in favoarea
Coca-Cola, pe segmentul bauturilor carbogazoase, pana cand si-a schimbat publicul
tinta, in urma unei cercetari de piata, si a inceput sa se adreseze unui public mai
tanar si mai aventuros.
Aceasta strategie te ajuta sa identifici acele segmente neacoperite, unde ai cel mai
mare potential de a vinde. De asemenea, trebuie sa iti identifici principalii
competitori si sa vezi ce au de oferit in plus fata de tine, dar si care sunt punctele lor
slabe, unde produsul tau se poate diferentia de celelalte de pe piata. Aceasta metoda
iti asigura un loc numai al tau pe piata, prin intermediul propunerii unice de vanzare
cu care vine produsul tau. Un plan solid de marketing va include nu numai o analiza
holistica a pietei si a publicului tau tinta, dar va stabili obiectivele pe termen mediu
si lung, precum si costurile necesare pentru a le atinge.

  1. Dezvoltarea unui site web și a unui magazin online

Inovatiile tehnologice iti pot ajuta afacerea sa creasca sau iti pot afecta obiectivele
de expansiune. De exemplu, sa fii la curent cu noile tehnologii si sa investesti in
automatizare iti poate eficientiza munca si iti creste productivitatea, iti poate scadea
costurile si sa iti deblocheze o parte din banii de care ai nevoie pentru a-ti extinde
activitatea. Pericolul apare atunci cand nu te adaptezi suficient de rapid la folosirea
noii tehnologii, iar competitorii tai reusesc sa o ia in fata.
De exemplu, aparitia site-urilor de pe care clientii pot face comenzi online a
propulsat numeroase businessuri mici, care au simtit potentialul pe care il avea o
astfel de practica. Brandurile puternice au mizat pe reputatia pe care o aveau
magazinele lor, insa curand s-au vazut nevoite sa introduca si ele posibilitatea de a
comanda online, observand nu numai o scadere a veniturilor din vanzari, dar si o
destabilizare a pozitiei pe care o ocupau pe piata.

  1. Diversificarea produselor sau serviciilor oferite

Lansarea unui nou produs sau serviciu, care sa atraga un nou target de consumatori,
face mai mult decat sa iti extinda businessul, ci creeaza si un val de incredere in
compania ta. O firma prospera cauta intotdeauna noi oportunitati si profita de ele
atunci cand sta bine pe plan financiar. Diversificarea iti asigura protejarea bazei
existente de clienti, dar si mai multe surse de venit, care pot acoperi golurile
sezoniere, pot creste cifra de afaceri a companiei si, bineinteles, profitul.

  1. Asocierea cu alte afaceri pentru a oferi produse sau servicii

complementare

O strategie aplicata de multe afaceri mici a fost sa se asocieze cu alte branduri sau
businessuri, astfel incat sa faca procesul de extindere mai rapid. Parteneriatele cu
branduri care au in spate mecanisme puternice de productie, distributie, o baza mai
mare de clienti si un sistem bine pus la punct de promovare te poate ajuta sa accesezi
un segment al pietei care nu iti era la indemana pana acum. Va trebui sa platesti un
procent din fiecare produs pe care il vinzi cu ajutorul partenerilor tai, insa iti vei
consolida reputatia de brand independent si vei putea sa iti cresti semnificativ
vanzarile.

  1. Deschiderea unor locații noi

Acesta este de obicei țelul suprem atunci când o afacere se extinde pe un program de
creștere rapidă.
Expansiunea fizica poate fi asociata perfect cu deschiderea unui nou sediu pentru
afacerea respectiva. Managerii sunt speriati adesea de acest aspect deoarece
realizeaza ca deschiderea unei locatii noi presupune implicit si cresterea volumului de
munca si a numarului de angajati, ceea ce determina un consum insemnat din bugetul
firmei. Avantajul este ca toate aceste lucruri ofera posibilitatea de a atrage o alta
categorie de clienti la care nu se putea ajunge inainte. Este de preferat ca urmatorul
sediu sa se deschida intr-un oras nou si nu cel precedent, in acest mod, cresterea
numarului de clienti interesati este garantata.
Deschiderea afacerii și în alte locații înseamnă că veți avea acces la o piață nouă și la
clienți noi. Acest lucru poate avea un număr de efecte care pot afecta afacerea
dumneavoastră. De exemplu, aceasta poate conduce la o creștere susținută a
vânzărilor și uneori intrarea pe o piață nouă poate să genereze fonduri pentru
următoarea dumneavoastră expansiune. Pe lângă aceste lucruri, deschiderea afacerii
într-o altă locație vă ajută să rezistați în fața unor evenimente neprevăzute. Dacă
întreaga dumneavoastră afacere este legată de o singură locație, dacă se întâmplă
ceva cu aceea clădire, ați putea ajunge într-o situație destul de gravă. Mai multe
locații înseamnă că brandul dumneavoastră poate continua să funcționeze în astfel de
momente.