VIITORUL E-COMMERCE

Viitorul rezervă multe posibilități pentru e-commerce și, deși părerile în ceea ce privește modul în care va arăta acesta sunt diferite), toată lumea este de acord că experiența clientului va fi mai importantă decât oricând, de exemplu prin personalizare și canale integrate.

Live shopping

·   Imaginează-ți îmbinarea experienței dintr-un magazin fizic cu cea a shoppingului online – asta înseamnă live shopping – conectarea unei transmisii în stream live online cu un magazin digital, permițându-le astfel participanților să cumpere produsele prezentate live, sau chiar disponibilitatea unei persoane din magazin, care să răspundă oricăror întrebări sau pentru a oferi ajutor în vederea identificării celui mai bun produs.

Social selling

·   În timpul pandemiei de COVID-19, folosirea platformelor de comunicare socială a crescut cu 21%, indicând de fiecare dată faptul că tot mai mulți utilizatori își petrec timpul pe platforme precum Instagram, TikTok și Facebook. Companiile au găsit o modalitate în care pot profita de aceste cifre: vânzându-și produsele prin platformele de comunicare socială. Aceasta este ceea ce numim „social selling”, un model de ecommerce tot mai răspândit.

Comerțul conversațional

·   Comertul conversational înseamnă conversații în timp real între branduri și clienți, realizate prin aplicații de mesagerie, cu scopul de a vinde sau de a cumpăra. În ceea ce privește brandurile, acesta se poate realiza prin roboți de chat, cu ajutorul inteligenței artificiale sau cu persoane reale, toate având scopul de a încheia o tranzacție și, de ce nu, de a oferi o experiență mai atentă și mai personalizată pentru clienți.